Zalando chce informować o dobrych dla środowiska cechach produktów

Niemiecka firma została zobowiązana do usunięcia mogących wprowadzać w błąd flag i ikon zrównoważonego rozwoju wyświetlanych obok produktów. To efekt ustaleń z Komisją Europejską i Consumer Protection Cooperation Network.


W następstwie dialogu z Komisją Europejską (KE) i krajowymi organami ochrony konsumentów (zrzeszonymi w sieci Consumer Protection Cooperation Network, CPC) Zalando zobowiązało się do usunięcia flag i ikon zrównoważonego rozwoju wyświetlanych obok produktów jako mogących wprowadzać w błąd konsumentów. Od 15 kwietnia br. flagi i ikony, takie jak liść lub drzewo, nie będą się już pojawiać. Niemiecki sklep internetowy zajmujący się sprzedażą głównie odzieży i obuwia, a także akcesoriów i kosmetyków ma też zaprzestać używania terminu “zrównoważony rozwój” lub innych nieuzasadnionych terminów wskazujących na korzyści środowiskowe i/lub etyczne. Zamiast tego Zalando będzie podawać precyzyjne informacje o korzystnych dla środowiska cechach danego produktu, jak np. procentowa zawartość materiałów pochodzących z recyklingu.



Niemiecka firma przedłoży sprawozdanie z realizacji tych zobowiązań, które CPC oceni i w razie potrzeby wyegzekwuje ich przestrzeganie, na przykład nakładając grzywny lub żądając usunięcia określonych treści. Sieć CPC, koordynowana przez KE, a kierowana wspólnie przez organy ochrony konsumentów z Niemiec, Danii, Norwegii i Szwecji, podjęła rozmowy z Zalando w tej sprawie w kwietniu 2022 r. CPC wymogło już korzystne dla konsumentów zmiany m.in. w sposobie prezentowania ofert lub warunków umów przez Booking.com, Airbnb czy wypożyczalnie samochodów (Avis, Europcar, Enterprise, Hertz i Sixt).






Źródło tekstu: Dzienny Serwis Media i Marketing (23.02.2024).

Prześlij komentarz

0 Komentarze