Zalando udostępnia wirtualną przymierzalnię wszystkim użytkownikom

To rozszerzenie na wszystkie 25 rynków Zalando pilotaży prowadzonych dotąd z wybranymi artykułami odzieżowymi marki Puma i marki własnej Anna Field w grupie ponad 30 tys. klientów.

W kolejnej fazie pilotażu wirtualna przymierzalnia po raz pierwszy trafia do klientów na wszystkich 25 rynkach Zalando. Mogą stworzyć awatar 3D, wprowadzając swój wzrost, wagę i płeć. Dla wybranego asortymentu dżinsów (22 pozycje), jednej z najtrudniejszych kategorii pod względem znalezienia właściwego rozmiaru, klienci mogą zobaczyć, jak będą pasować różne rozmiary z różnych marek, z mapą cieplną wskazującą na awatarze, gdzie dane spodnie są za ciasne lub za luźne.

– Naszym celem w przypadku tych kampanii pilotażowych jest poznanie i zrozumienie, w jaki sposób klienci angażują się w tę nową technologię, abyśmy mogli opracować bezproblemowe skalowalne rozwiązanie na przyszłość. Już teraz widzimy, że około połowy klientów przymierza więcej niż jeden rozmiar na awatarze – wyjaśnia Stacia Carr, wiceprezes ds. doświadczenia klienta modowego (fashion customer experience) w Zalando. Niemiecka firma podkreśla, że jest jedyną w Europie platformą e-commerce z branży mody, która ma wewnętrzny zespół poświęcony rozmiarom i dopasowaniu. Doskonaląc wirtualną przymierzalnię, korzysta m.in. z uczenia maszynowego, komputerowego rozpoznawania obrazów i innych technologii.

Zalando stworzyło również spersonalizowane rekomendacje rozmiaru oparte na historii zakupów i zwrotów klientów oraz przedmiotach referencyjnych, które klienci mogą dodać do swojego profilu. W przypadku artykułów, w których Zalando udziela porad dotyczących rozmiaru, liczba zwrotów związanych z źle dobranym rozmiarem spadła o 10%.




Źródło tekstu: Dzienny Serwis Media i Marketing (26.04.2023).

Prześlij komentarz

0 Komentarze